9 redenen waarom men jouw nieuws niet deelt (via social)

Onder deze intrigerende titel schreef Phil Mershon een post op Social Media Examiner. Natuurlijk ga ik je die 9 redenen geven. Onderzoek deze punten eens in relatie tot je publicaties.

Waarom jouw content niet viraal is?

1. Men heeft geen vertrouwen jou of je nieuws
2. Men heeft niks met je merk
3. Wat je publiceert is saai
4. Men geeft meer om (goede) doelen dan om merken
5. Men deelt info om relatie op te bouwen of te onderhouden
6. Men deelt info om imago te ondersteunen
7. Men deelt om info te managen
8. Je hebt het verkeerde publiek voor je
9. Jouw publiek deelt via e-mail

What’s in it for them?
Maar nog belangrijker is eerst eens over de basis na te denken.
Ik adviseer je een contentplan te maken. Denk eens een jaar vooruit. Wat ga je in dat jaar publiceren?
Maar begin vooral met de vraag: what’s in it for them? Wat heb je je relaties, lezers en volgers te bieden? Daarbij bieden deze grote drie je wellicht houvast. Dit is globaal wat ze van je willen:

– Waardevolle informatie
– Voordeel
– De kans mensen te ‘ontmoeten’ met dezelfde interesses
– Entertainment

De originele post gaat op alle 9 redenen in en is zeker de moeite waard om te lezen.

Illustrie van Diana Drent (via Picasa / creative commons)

Be Sociable, Share!
This entry was posted in Communicatie, Social Media, Teksten. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *